miércoles, 18 de junio de 2014

Un punt de vista diferent: La Piràmide d'Edgar Dale


En aquesta sessió  hem vist l'aprenentatge des d'un punt de vista diferent, des del punt de vista de l'alumne.

<<ACTIVITAT>>

 Hem fet una activitat consistent en posar en un full quines d’aquestes activitats fa que s’aprengui més: llegir; veure i sentir; dir; dir i fer; sentir; veure.

Primer  hem ordenat les activitats  de forma individual, aquest ha estat el resultat: 

1.- Veure i sentir 2.- Sentir. 3.- Veure. 4.- Llegir. 5.- Dir i fer.6.- Dir.

Després  les hem ordenat en parelles , Cristina Carbonell i Clara Manent:
1.- Veure i Sentir. 2.- Dir i fer. 3.- Sentir. 4.- Veure. 5.- Llegir. 6.- Dir.

Després  les hem ordenat en grups de  4 Cristina Carbonell, Clara Manent, Ares Rafel, Noelia Valero.
1.- Veure i sentir. 2.- Dir i fer. 3.- Veure. 4.- Sentir. 5.- Llegir. 6.- Dir.

Finalment, entre tota la classe hem ordenat les activitats i el resultat final ha estat:
1.- Escoltem i veiem.
2.- diem i fem.
3.- veiem.
4.- llegim / escoltem.
6.- diem.

Edgar Dale (1900-1985) és un pedagog norteamericà que va fer un estudi amb un grup de persones i els va explicar uns continguts, les conclusions d'aquest experiment van ser que els individus havien aprés més quan havien practicat els continguts




A continuació hem posat en comú  algunes idees relacionades amb l'avaluació:  
  • L'avaluació és una experiència d'estrés.
  • Sembla que abans de l'avaluació no hi hagi res i quan arriba l'avaluació tothom es posa a estudiar els continguts de l'àrea.
  • Té  més importància un exament que la continuïtat en l'aprenentatge.
  •  L'avaluació no té en compte l'esforç.

En Martí llegeix una redacció d'un premi novel de la Pau que contesta a la pregunta ¿Cómo determinar la altura de un edificio?. Aquest  proposa diverses formes de mesurar un edifici més enllà de la forma  tècnica. La redacció conclou dient que sabia tantes formes de mesurar un edifici perquè el seu professor l'havia ensenyat a pensar.


Per acabar en martí, ens  mostra la següent vinyeta:



Per tant,  una prova única i igual per tots els alumnes sovint és injusta, ja que no tots els alumnes són iguals, cadascun d'ells té les seves peculiaritats. 



REFLEXIÓ: L'avaluació va lligada a l'aprenentatge volguem o no volguem. El que hem de procurar com a futurs mestres és triar un tipus d'avaluació que tingui en compte múltiples factors, ja que d'aquesta manera s'adaptarà a les circumstàncies de cada alumne. Nosaltres com a professors hem de mostrar als nostres alumnes que no hi ha una única solució correcta davant d'un problema.




No hay comentarios:

Publicar un comentario