martes, 17 de junio de 2014

ACTIVITAT DE COMPARACIÓ ENTRE LA LOE I DAVINI


<<ACTIVITAT>>

En aquesta sessió en grups hem comparat les diferències entre la LOE i l'autor DIVINI. 


LES SEMBLANCES entre el currículum d'educació primària i Divini (Métodos de enseñanza Davini 2008) són les següents:
1.- En ambdós hi ha aprenentatges clau, els coneixements han d’es tar interrelacionats entre sí, i a més a més, s’ha de tenir present  que existeix una jerarquía entre els continguts, així hi ha una idea general principal a partir de la qual es desenvolupa l’aprenentatge d’un contingut concret.
2.- Un dels criteris de sel·lecció de continguts és que no entra tot el saber possible sinó que s’ha danalitzar el context i el que té el més valor pel desenvolupament dels alumnes.
3.-  Un dels criteris de sel·lecció de continguts és tenir en compte el temps, perquè el temps serà major o menor en funció de la importància del contingut a tractar. 
4.- Ambdós tenen en compte els coneixements previs de l’alumnat  per connectar nous coneixements amb els anteriors.  
5.-  La problematització és a dir  formular  interrogants relacionats amb fets reals o problemes quotidians, i que suposin un aprenentatge significatiu i una comprenssió integradora. 


LES DIFERÈNCIES entre ambdós són les següents:

1.- El CURRÍCULUM D'EDUCACIÓ PRIMÀRIA:  Pel que fa a la seqüènciació dels continguts s’ha de començar pel més senzill o simple i resoldre-ho progressivament. En DAVINI:   No proporciona una única forma de seqüenciació del contingut sinó que en dóna diverses (complexitat progressiva, la comprensió progressiva i recapituraldora i l’oberta) 
2.- EL CURRÍCULUM D'EDUCACIÓ PRIMÀRIALa transdisciplinarietat  és a dir els continguts es treballen des de diferents àrees i des de punts de vista diversos.  En DAVINI: No parta de la transdiciplinarietat. 
3.- EL CURRÍCULUM D'EDUCACIÓ PRIMÀRIA: No tracta el tema de l'actualització dels continguts objecte d'ensenyament. En DAVINI: sí que tracta el tema de l'actualització dels continguts objecte d'esenyament.


No hay comentarios:

Publicar un comentario