<<ACTIVITAT>>
En aquesta sessió en grups hem comparat les diferències entre la LOE i l'autor DIVINI.
LES SEMBLANCES entre el currículum d'educació primària i Divini (Métodos de enseñanza Davini 2008) són les següents:
1.- En ambdós hi ha aprenentatges clau, els coneixements han d’es tar interrelacionats
entre sí, i a més a més, s’ha de tenir present que existeix una jerarquía entre els continguts, així hi ha una idea general principal a partir de
la qual es desenvolupa l’aprenentatge d’un contingut concret.
2.- Un dels criteris de
sel·lecció de continguts és que no entra
tot el saber possible sinó que s’ha danalitzar el context i el que té el
més valor pel desenvolupament dels alumnes.
3.-
Un dels criteris de
sel·lecció de continguts és tenir en compte el temps, perquè el temps serà major o menor en funció de la
importància del contingut a tractar.
4.-
Ambdós tenen en compte els coneixements previs de
l’alumnat per connectar nous
coneixements amb els anteriors.
5.-
La problematització és a
dir formular interrogants relacionats amb fets reals
o problemes quotidians, i que suposin un aprenentatge significatiu i una
comprenssió integradora.
LES DIFERÈNCIES entre ambdós són les següents:
1.- El CURRÍCULUM D'EDUCACIÓ PRIMÀRIA:
Pel que fa a la
seqüènciació dels continguts s’ha de començar pel més senzill o simple i
resoldre-ho progressivament. En DAVINI:
No proporciona una única
forma de seqüenciació del contingut sinó que en dóna diverses (complexitat
progressiva, la comprensió progressiva i recapituraldora i l’oberta)
2.- EL CURRÍCULUM D'EDUCACIÓ PRIMÀRIA:
La
transdisciplinarietat és a dir els
continguts es treballen des de diferents àrees i des de punts de vista
diversos. En DAVINI: No parta de la transdiciplinarietat.
3.- EL CURRÍCULUM D'EDUCACIÓ PRIMÀRIA: No tracta el tema de l'actualització dels continguts objecte d'ensenyament. En DAVINI: sí que tracta el tema de l'actualització dels continguts objecte d'esenyament.
No hay comentarios:
Publicar un comentario