miércoles, 18 de junio de 2014

ELS DEURES


En Martí ens ha proposat fer un debat al fòrum del campus virtual a partir de la lectura de las 10 VERDADES ACERCA  DE LOS DEBERES.

El debat  sobre la importància dels deures ha existit des de principis del segle XX, però darrerament en el segle XXI s’han dut a terme diferents estudis sobre el tema amb resultats contradictoris, així uns els consideren positius, altres negatius i uns darrers consideren que no tenen cap mena d’importància. Alguns aspectes a destacar entorn del debat sobre els deures són els següents: 
  • La realització de deures diàriament no implica que l’alumne desenvolupi un hàbit d’estudi, de fet seria molt més profitós pel seu aprenentatge que l’alumne dugues a terme tasques de forma voluntària que fossin motivadores.
  • En l’etapa d’educació primària no existeix cap relació causa-resultat entre major quantitat de deures major resultat acadèmic. Cal dir que  hi ha estudis que mostren que molts alumnes han hagut d’abandonar activitats  que els agradaven per tal de realitzar els deures que els exigien des de l’escola. 
  • Els deures tenen un impacte negatiu en la relació entre pares i fills perquè fa que els pares tinguin una interacció amb els seus fills basada en l’exigència de la realització d’una activitat obligatòria i no pas voluntària. 


Després d'haver llegit l'article, i les diferents aportacions al fòrum estava clar que la majoria de nosaltres no estava a favor dels deures en la seva concepció tradicional. Personalment,  estic a favor d’un deures alternatius no pròpiament deures sinó més ben dit activitats d’aprenentatge fora de l’escola.
Un cop redefinida la idea de “deures” m'agradaria reflexionar una mica sobre l'aspecte discriminatori dels deures que és el que més m'ha cridat l'atenció de l'article. Els deures es poden considerar discriminatoris a molts nivells,  en relació a l'aspecte familiar,  per  exemple un alumne integrant d’una família monoparental en què la mare o el pare treballi en una jornada a temps partit no podrà rebre ajuda del seu pare per dur-los a terme, a diferència d’un altre alumne integrant d'una familia en que un dels dos pares disposi d’una major flexibilitat laboral en que si pugui ajudar-lo.  En relació a l'aspecte econòmic, no és el mateix un alumne que té ajuda acadèmica extraescolar per fer els deures que un que no en té.  
Per tant, el mestre no només ha de tenir en compte el nivell acadèmic de l'alumne per tal d'individualitzar el màxim els deures, sinó també la seva situació personal que abarca no només la personal sinó també la social, l'econòmica, la cultural.



No hay comentarios:

Publicar un comentario