En Martí ens ha proposat fer un debat al fòrum del campus virtual a partir de la lectura de las 10 VERDADES ACERCA DE LOS DEBERES.
El debat
sobre la importància dels deures ha existit des de principis del segle
XX, però darrerament en el segle XXI s’han dut a terme diferents estudis sobre
el tema amb resultats contradictoris, així uns els consideren positius, altres
negatius i uns darrers consideren que no tenen cap mena d’importància. Alguns
aspectes a destacar entorn del debat sobre els deures són els següents:
- La realització de deures diàriament no implica que l’alumne desenvolupi un hàbit d’estudi, de fet seria molt més profitós pel seu aprenentatge que l’alumne dugues a terme tasques de forma voluntària que fossin motivadores.
- En l’etapa d’educació primària no existeix cap relació causa-resultat entre major quantitat de deures major resultat acadèmic. Cal dir que hi ha estudis que mostren que molts alumnes han hagut d’abandonar activitats que els agradaven per tal de realitzar els deures que els exigien des de l’escola.
- Els deures tenen un impacte negatiu en la relació entre pares i fills perquè fa que els pares tinguin una interacció amb els seus fills basada en l’exigència de la realització d’una activitat obligatòria i no pas voluntària.
Després d'haver llegit l'article, i les diferents aportacions al fòrum estava clar que la majoria de nosaltres no estava a favor dels deures en la seva
concepció tradicional. Personalment, estic a favor d’un deures alternatius no pròpiament deures
sinó més ben dit activitats d’aprenentatge fora de l’escola.
Un cop redefinida
la idea de “deures” m'agradaria reflexionar una mica sobre l'aspecte discriminatori dels deures que és el que més m'ha cridat l'atenció de l'article. Els deures es poden considerar discriminatoris a molts nivells,
en relació a l'aspecte familiar, per exemple un alumne
integrant d’una família monoparental en què la mare o el pare treballi en una
jornada a temps partit no podrà rebre ajuda del seu pare per dur-los a terme, a
diferència d’un altre alumne integrant d'una familia en que un dels dos pares
disposi d’una major flexibilitat laboral en que si pugui ajudar-lo. En
relació a l'aspecte econòmic, no és el mateix un alumne que té ajuda acadèmica
extraescolar per fer els deures que un que no en té.
Per tant, el mestre no només ha de tenir en compte
el nivell acadèmic de l'alumne per tal d'individualitzar el màxim els deures, sinó també la seva situació personal que abarca no només la personal sinó també
la social, l'econòmica, la cultural.
No hay comentarios:
Publicar un comentario