En aquesta sessió hem continuat en el tema de
l’avaluació, concretament de la rúbrica d’avaluació.
La rúbrica: Els alumnes estableixen els criteris per avaluar-se, de manera que ells analitzen la seva situació acadèmica.
D'entrada sembla que els alumnes s'hagin de posar-se més nota, però en la realitat no suceeix així.
La rúbrica presenta diversos avantatges: ajuda a motivar als alumnes a millorar dia a dia i, a més a més, els proporciona autonomia en el seu procés d'aprenentatge.
D'entrada sembla que els alumnes s'hagin de posar-se més nota, però en la realitat no suceeix així.
La rúbrica presenta diversos avantatges: ajuda a motivar als alumnes a millorar dia a dia i, a més a més, els proporciona autonomia en el seu procés d'aprenentatge.
Hi ha 4 nivells: novell, aprenent, avançat i expert. Són 4 nivells perquè si hi haguèssin 5 nivells aleshores es tendiria a posicionar-se al mig, en canvi amb nombres parells t'has de posicionar.
"Diguem com avalues i et diré com ensenyes"
Quan un professor avalua a partir de rúbriques, aleshores aquest ha d'ensenyar a partir del treball cooperatiu.
<<ACTIVITAT>>
A continuació ens hem posat per grups per el·laborar la rúbrica sobre la nostra exposició oral. Cal dir que en determinats punts ens va costar molt arribar a un acord, per exemple, pel que fa a la imatge personal i a la forma de vestir. El resultat final ha estat el següent:
"Si no ets capaç d'enrecordar-te'n vol dir que no ho has aprés".
<<ACTIVITAT>>
A continuació ens hem posat per grups per el·laborar la rúbrica sobre la nostra exposició oral. Cal dir que en determinats punts ens va costar molt arribar a un acord, per exemple, pel que fa a la imatge personal i a la forma de vestir. El resultat final ha estat el següent:
No hay comentarios:
Publicar un comentario