El
professor de l’assignatura és en Martí Cerezo. El que més m’ha xocat de les primeres sessions d’aquesta assignatura
és que els alumnes estem situats en forma de rotllana. Inicialment, la posició
de les cadires m’ha resultat una
mica incòmode, ja que tots els companys poden veure el que estas fent durant
tota la sessió, però al cap d’una estona m’he adonat que d’aquesta manera podia veure als meus
companys, i a més a més, el professor també forma part d’aquesta rotllana cosa
que feia que aquest estigués en una situació d’igualtat envers nosaltres. Per
tant, l’organització de l’aula al finalitzar la sessió m’ha semblat molt
encertada, de fet crec que totes les assignatures d’aquest grau, en la mesura
que fos possible, s’haurien d’organitzar així.
Algunes de les meves experiències en educació
són les següents:
La
meva etapa d’educació primària és una de les més satisfactòries,
m’encantava anar a l’escola de dilluns a divendres, perquè aprenia cada dia
coses noves i allà estaven tots els meus amics. Per mi anar a l’escola no era
una experiència traumatitzadora, sinó que era gratificant i molt divertit.
En
canvi, l’etapa d’educació secundària i
batxillerat va ser completament diferent. En aquesta etapa vaig assolir uns
alts nivells de coneixement, però, a diferència de l’anterior, les classes les entenia
amb l’únic objectiu d’aprovar els corresponents examens.
Finalment,
pel que fa a la meva etapa universitària,
com ja he dit anteriorment, jo vaig estudiar dret i a diferència del grau
d’educació primària es tractava d’un ensenyament basat en classes magistrals en
què l’alumne era un “nombre” més i en què
la gran majoria de professors establien una distància amb el seu alumnat,
de fet els havíem de tractar de vostè en tot moment. Tant és així, que el
primer cop que en el grau d’educació primària em vaig dirigir a un professor tractant-lo
de vostè, el primer que em va dir va ser
que el tractés de “tu”, cosa que em va xocar molt.
REFLEXIÓ:
Com
a mestra pretenc que els meus alumnes tinguin una experiència escolar en la seva
etapa de primària com la que vaig tenir jo, en que m’agradava anar a l’escola
perquè era on aprenia cada dia coses noves i interessants que m’ajudaven a
entendre els misteris del nou món adult que a poc a poc s’anava obrint davant
meu.
Durant
aquesta sessió en Martí va explicar la història de l’aranya Yaví i el
sac de la sabiesa, algunes de les
reflexions estretes d’aquesta història són les següents:
En primer lloc, cap persona ho sap tot, i els
mestres no som una excepció. Nosaltres hem de formar-nos contínuament,
actualitzant els nostres coneixements per tal d’oferir als nostres alumnes la
màxima qualitat.
En segon lloc, el treball cooperatiu permet assolir
uns millors coneixements que no pas de forma individual, així l’aranya va ser ajudada pel colom. Els mestres
han d’inculcar als seus alumnes el treball en equip.
Finalment, hem de fer entendre als nostres futurs
alumnes que l’aprenentatge no finalitza amb la nostra estapa escolar sinó que
contínua al llarg de la nostra vida fins que morim. Per tant, hem de procurar
motivar als nens a aprendre contínuament.
No hay comentarios:
Publicar un comentario