En aquesta sessió hem analitzat la definició d'avaluació segons Neus Sanmartí (Barcelona, 1943, professora i química catalana):
L’avaluació és el procés de recollida i anàlisis
d’informació destinat a descriure la realitat, emetre judicis de valor i
facilitar la presa de decisions.
- "Facilitar la presa de decisions": és a dir, de l'avaluació avaluació pots saber si l'alumne pot passar a un altre nivell superior. El professor ensenya uns continguts i amb l'avaluació valora el grau d’adquisició d’aquells continguts, i posteriorment, ha de decidir.
L'avaluació que s'utilitza per qualificar a l'alumne sense anar més enllà, és una avaluació INÚTIL perquè si després d'una mala avaluació no s'indica a l'alumne quin ha estat el seu error, aleshores aquest no millorarà i no podrà avançar en el seu aprenentatge.
A continuació, hem posat en comú a classe els tipus d'avaluació que coneixement:
- Avaluació
contínua.
-
Avaluació
única.
-
Avluació
formativa.
-
Avaluació
trismestral .
-
Avaluació
sumativa.
-
Avaluació
global.
-
Avaluació
interdisciplinar.
-
Autoavaluació.
-
Avaluació
comunal.
-
Avaluació
inicial.
-
Avaluació
final.
-
Avaluació
formadora.
-
Avaluació
diagnòstica.
Avaluacions segons EL MOMENT:
1.- INICIAL.
2.- CONTÍNUA.
3.- FINAL.
4.- ANUAL.
5.- TRIMESTRAL.
Avaluacions segons L'ABAST:
1.- GLOBAL.
2.- PARCIAL.
3.- INTERDISICIPLINAR.
Avaluacions segons LA FUNCIÓ:
1.- DIAGNÒSTICA: pot dur-se a terme en qualsevol moment.
2.- FORMATIVA: és quan algú forma a un altra, la presa de decisions perquè tingui
lloc l’aprenentatge.
3. FORMADORA: és la que els propis subjectes de l’avaluació són partíceps i creen
el seu propi aprenentatge. Els alumnes detecten les seves mancances i prenen
les seves pròpies decisions. Els infants poden autoavaluar-se i a partir l’autoavaluació
decidim cap a on tirar. L’avaluació formadora podria considerar-se
autodidacta. L'avaluació formadora no té perquè ser un infant sinó que pot
ser en grup.
4.- SUMATIVA: és l’avaluació que es fa al final d’un procés per veure si s’han
arribat a assolir els objectius finals plantejats. És la més tradicional.
Avaluacions segons ELS AGENTS que intervenen:
1.- AUTOAVALUACIÓ: cadascú s’avalua a ell mateix.
2.- COAVALUACIÓ: és l’avaluació entre els alumnes
3.- HETEROAVALUACIÓ: el professor fa l'avaluació als alumnes.
4.- COMUNA: és l’avaluació que tothom avalua tothom.
AVALUACIÓ segons ELS REFERENTS:
1.- NORMATIVA: és l’avaluació que es fa segons una norma que estableix el professor.
2.- CRITERIAL: l'avaluació en base a un criteri universal que està estudiat i analitzat que aquella edat s’ha de saber això, aquesta és la que fa referència a les competències bàsiques i l’informe pisa.
2.- CRITERIAL: l'avaluació en base a un criteri universal que està estudiat i analitzat que aquella edat s’ha de saber això, aquesta és la que fa referència a les competències bàsiques i l’informe pisa.
No hay comentarios:
Publicar un comentario