El mot “competència” el sentirem sovint al llarg de
la nostra vida professional, però què significa ser competent?
Segons el DIEC (Diccionari d’ l'Institut d'Estudis Catalans):
Nosaltres com a mestres hem de d'aconseguir que els nostres alumnes siguin competents per desenvolupar-se a la vida adulta, és a dir, han d'adquirir les competències necessàries.
Quines són aquestes competències?
El vigent Currículum d'Educació Primària (Decret 142/2007, de 26 de juny, que aplica la LOE) és el que determina quines competències han d'assolir els infants en la seva etapa d'educació primària. Segons el currículum, l'adquisició de les competències bàsiques per part de l'alumnat és el referent bàsic de l'acció educativa.
Les competències bàsiques són les següents:
Cal dir que el Currículum d'Educació Primària li queda poc temps de vigència, degut a l'entrada en vigor de la LOMCE o també coneguda com Llei Wert.
<<ACTIVITAT>>
A l'aula hem fet l'activitat "Cazadores de dragones": en Martí ens ha posat ha projectat una història i posteriorment en grups hem hagut de respondre a la pregunta:
A l'aula hem fet l'activitat "Cazadores de dragones": en Martí ens ha posat ha projectat una història i posteriorment en grups hem hagut de respondre a la pregunta:
Quines són les matèries que necessitarien els aprenents de caçadors de dracs?
Cada grup ha posat les matèries que ha cregut que resultarien més útils, però el que realment és important és LA PRÀCTICA.
REFLEXIÓ: Nosaltres com a futurs mestres hem de tenir una ampli ventall de coneixements (pedagogia, intel·ligència emocional, matemàtiques, llengües, etc.), però cal dir que la pràctica és el que ens farà uns mestres competentes, l'experiència diària ens proporcionarà aquell grau de coneixements que no es poden obtenir a través de la teoria.
No hay comentarios:
Publicar un comentario