miércoles, 18 de junio de 2014

LA DISTRIBUCIÓ D'HORARIS


En aquesta sessió hem tractat la distribució horària. 

Segons el currículum d’Educació Primària (Decret 142/2007, de 26 de juny) la distribució horària  anual ha d’incloure les següents matèries: llengua catalana i literatura; llengua castellana i literatura; estructures lingüístiques comunes; llengua estrangera; coneixement del medi natural, social i cultural; educació artística; educació física; educació per la ciutadania i els drets humans; matemàtiques; religió (voluntària), amb un total d’hores lectives de 5.250.







La interpretació de la taula de distribució horària recollida en el currículum, tenint en compte que el curs escolar és de 35 setmanes, és la següent: 

Per exemple llengua catalana i literatura té 140 hores per cicle inicial, per tant, s’han de dur a terme dues hores i mitja semanals de llengua catalana i literatura. 



Cal destacar que el currículum d’Educació Primària és comú per a totes les escoles, no obstant, cada escola disposa d’un marge d’hores per dedicar-les a la matèria/es que consideri més rellevant per l’aprenentatge dels seus alumnes. Així una escola que promogui el desenvolupament artístic dedicarà gran part de les hores de lliure disposició a la matèria d’educació artística a través de diferentes activitats com ara una  visita  al Conservatori de Barcelona.

L’equip directiu de cada centre és l’encarregat de la distribució horària. Respecte d’això s’ha de tenir en compte que, la distribució horària és una tasca molt important perquè determina l’essència del projecte d’aprenentatge per això és sovint font de discussions entre els docents així un grup pot considerar que s’ha de donar més importància a les llengües, un altre a l’educació artística i un altre pot considerar que el més adient és treballar a partir d’un projecte que englobi totes les assignatures.


<<ACTIVITAT>>

A continuació hem realitzat una activitat en grups consistent a elaborar un horari  d’un curs de primària tenint en compte les hores lectives obligatòries i dedicant les hores de lliure de disposició en aquelles matèries que creguessim adients.



REFLEXIÓ:  La distribució horària requereix que totes les persones encarregades de realitzar-lo tinguin uns mateixos objectius educatius. De fet, és extremadament complicat posar d’acord a professionals docents amb idees didàctiques heterogències, i hem de procurar ser dialogants i cooperatius entre nosaltres per tal d’aconseguir una distribució horària que compleixi amb totes les fites.  A l’aula al parlar de la distribució horària han sorgit altres temes: com ara  la forma en què la crisi econòmica ha afectat a  la mancança de recursos humans disponibles a l’ensenyament públic. O bé la diferència entre un funcionari interí i un funcionari titular. O bé la distribució de tasques entre els professors tutors i especialistes. O bé l’horari laboral d’un docent.

No hay comentarios:

Publicar un comentario