lunes, 16 de junio de 2014

BENVINGUTS/DES AL MEU BLOG "FUTURA MESTRA"



El blog “futura mestra” està dedicat a les sessions de l’assignatura de “Planificació, Disseny i Avaluació de l’Aprenentatge i l’Activitat docent”, a les diferents entrades treballaré continguts de l’assignatura i les corresponents reflexions, així com qualsevol altra idea, notícia o pensament relacionat amb l’educació que pugui tenir al llarg d’aquestes setmanes.

Em dic Cristina i estic estudiant Educació Primària a la Universitat de Barcelona. Educació Primària és la meva segona carrera, anteriorment vaig estudiar dret. Vaig triar aquesta carrera perquè crec que la tasca d’un mestre és molt rellevant per una societat, ja que és la persona que inculca els valors de les futures generacions. Ser mestra és tenir l’oportunitat de crear una societat futura més justa, democràtica, tolerant, iguàlitaria i, sobretot, crítica amb ella mateixa. 
Algun dels objectius del pla docent de l’assignatura que personalment m’interessa assolir perquè crec que són importants per esdevenir un bon mestre són:
  •  Dissenyar unitats de programació, activitats (inclosos els digitals) i materials adaptades a l’alumnat.
  • Utilitzar l’avaluació en la seva funció pedagògica per a millorar l’ensenyament, assumint el desenvolupament professional continu mitjançant la reflexió.

REFLEXIÓ: L’objectiu que més m’ha cridat l’atenció és la utilització de l’avaluació com un instrument pedagògic per millorar l’ensenyament i no pas per a qualificar els alumnes, ja que durant la meva escolaritat l’avaluació sempre la vaig veure no com una oportunitat de comprovar si havia assolit els coneixements necessaris sinó més aviat com un prova que havia de fer-la correctament si volia passar al següent curs.

No hay comentarios:

Publicar un comentario