En aquesta sessió hem fet les proves de competències bàsiques de comprensió lectora, anglès, i matemàtiques. A la web del Departament d'Educació està penjada tota la prova sencera.
Aquestes proves són competencials i lògiques, és a dir, pretenen comprovar si els alumnes poden resoldre problemes de la vida real. Cal tenir present que la lògica d'un adult no és la mateixa que la d'un infant.
Al final de cada prova de competències bàsiques preguntaven a l'alumne "T'ha semblat fàcil aquesta prova?" ( a.- molt, b.- poc, c.- gens).
Què són les competències bàsiques?
Segons el currículum, les competències
bàsiques són l’eix del procés educatiu, és a
dir, el professor sempre ha de tenir-les present en l’elaboració de les seves
programacions.
Segons els decrets d’ordenació dels ensenyament de
l’educació primària i de l’educació secundària hi ha 8 competències bàsiques que s’agrupen en dos apartats,
transversal o específic.
Cal tenir present que el concepte de
competència no és nou en el món de l’ensenyament, sinó que la novetat és la
seva incorporació a la normativa com a element troncal del currículum.
Les competències bàsiques són un nexe entre: 1.
Els objectius educatius, 2. Els continguts i 3. Els criteris
d’avaluació, és a dir, ajuden al professor a determinar els objectius, a
seleccionar els continguts i els mètodes i a decidir si s’han o no assolit els objectius proposats.
REFLEXIÓ: El concepte de competències bàsiques parteix de la
idea que l’ensenyament no consisteix en la mera transmissió d’uns coneixements
concrets per adaptar-se a la societat del moment, sinó que, a més a més, de
coneixements l’escola ha de
proporcionar eines als alumnes per poder resoldre problemes reals i complexos.
No hay comentarios:
Publicar un comentario