miércoles, 18 de junio de 2014

EL CURRÍCULUM







El currículum és l'eina que utilitzarem per dissenyar la nostra acció educativa.


El Currículum d'Educació Primària (Decret 142/2007, de 26 de juny) desenvolupa la LOE (2006) i en breu serà derogat per la LOMCE (2014).

No existeix una definició única i inequívoca de currículum, sinó que la seva concepció és diferent en funció de la corrent doctrinat (instrucció, pràctica).

El  DIEC (Diccionari de l'Institut d'Estudis Catalans) defineix "currículum" com un "Pla d'estudis".



Cal dir que: 




La definició de currículum proposada per la LOE no encaixa en la mateixa concepció  que proposa la LOMCE. La definició dela LOE encaixa en la concepció del currículum com a pràctica  perquè  inclou a la definició: els objectius; les competències o capacitats per aplicar els continguts; els continguts o conjunt de coneixements, habilitats; la metodologia didàctica;  els criteris d’avaluació, etc. Per tant, es tracta d’una definició completament inclusiva que té en compte diferents aspectes. En canvi la definició de currículum de la LOMCE encaixa en la concepció del currículum com a pla d’instrucció així fa una definició de currículum inicialment molt semblant a l’anterior llei, i a continuació defineix els diferents conceptes, però sense relacionar-los entre si. La LOMCE concep el currículum com un instrument tecnològic per assolir determinats objectius.



Segons, el Currículum d'Educació Primària vigent:

El currículum és el conjunt dels OBJECTIUS, CONTINGUTS, METODOLOGIES i CRITERIS D'AVALUACIÓ de les diferents àrees, conjuntament amb la contribució de l'àrea a l'adquisició de les competències bàsiques.

ESTRUCTURA DEL CURRÍCULUM:

1.-  INTRODUCCIÓ:
  • COMPETÈNCIES PRÒPIES DE L'ÀREA.
  • CONTRIBUCIÓ DE L'ÀREA A LES COMPETÈNCIES BÀSIQUES.
  • ESTRUCTURA DELS CONTINGUTS.
  • CONSIDERACIONS SOBRE EL DESENVOLUPAMENT DEL CURRÍCULUM.
2.- OBJECTIUS.
3.- CONTINGUTS.
4.- CONNEXIONS AMB ALTRES MATÈRIES
5.- CRITERIS D'AVALUACIÓ.

L'ESTRUCTURA DE CADA ÀREA:

1.- COMPETÈNCIES PRÒPIES DE L'ÀREA.
2.- CONTRIBUCIÓ DE L'ÀREA A LES COMPETÈNCIES BÀSIQUES.
3.- ESTRUCTURA DELS CONTINGUTS.
4.- CONSIDERACIONS SOBRE EL DESENVOLUPAMENT DEL CURRÍCULUM.
5.- OBJECTIUS.
6.- CONTINGUTS PER BLOCS I CICLES.
7.- CONNEXIONS AMB ALTRES ÀREES.
8.- CRITERIS D'AVALUACIÓ.

ÀREES DE CONEIXEMENT A L'ETAPA D'EDUCACIÓ 

PRIMÀRIA.









En les següents entrades aniré explicant el que recull El Currículum d'Educació Primària...

No hay comentarios:

Publicar un comentario