martes, 17 de junio de 2014

“La investigación del currículum y el arte del profesor”, LAWRENCE STENHOUSE


En aquesta sessió hem comentat la lectura “La investigación del currículum y el arte del profesor” de Lawrence Stenhouse. L’autor compara l’ensenyament amb una obra de teatre en què el professor és el director. A més a més,  afirma que és necessari que el professor vagi evolucionant en el seu art d’ensenyar, és a dir, contínuament ha de formar-se i aprendre de les seves pròpies experiències per tal de millorar com a professional.

<<ACTIVITAT>>
A continuació, a la sessió ens hem posat en grups per tal de posar un títol a l’article de Stenhouse, i una justificació d’aquest títol.

Algunes idees que han sorgit en aquesta sessió són les següents:

Actualment a Catalunya està vigent El “currículum d’educació primària” Decret 142/2006, de 26 de juny,  que desenvolup la LOE establint e l’ordenació dels ensenyaments de l’educació primària a Catalunya. La LOE (Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’Educació) és la llei que des del 2006 ordena el sistema educatiu español. Cal tenir en compte que en breu entrarà en vigor la Llei Orgànica per a la Millora de la Qualitat Educativa (o “Llei Wert”) que és una reforma de la LOE. Aquesta llei té la finalitat de reduir la inversió pública en educació degut a la crisi econòmica en la qual es troba Espanya des del 2008.


QUÈ ÉS EL CURRÍCULUM?

Segons  la web del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, el currículum és el conjunt dels objectius, continguts, metodologies i criteris d’avaluació de les diferentes àrees, conjuntament amb la contribució de l’àrea a l’adquisició de les competències bàsiques. No obstant, cal tenir present que no existeix una única i inequívoca definició de currículum sinó que hi ha diferentes corrents, així trobem professionals que afirmen que el currículum és un llistat de continguts i saber que s’han de saber o altres com Stenhouse que afirmen que el curriculum és una la relació entre la pràctica i la teoria que s’imparteix a l’alumnat. Cal dir que l’actual currículum d’educació primària vigent és suficientment obert com per fer cabre les diferents corrents pedagògiques.

REFLEXIÓ: els objectius del currículum d’educació primària són comuns per a tots els centres educatius, no obstant, els centres són diferents i els alumnes també, de fet dins d’un mateix curs moltes vegades es fan subdivisions. És necessari tenir uns objectius acadèmics adaptats als alumnes.


QUÈ ÉS EL "LIFELONG LEARNING"?

Un concepte que ha sortit a l’aula és “Lifelong learning” (o triple “L”) que fa referència a la formació permanent, és a dir, durant tota la vida i no només limitada als anys escolars. Actualment, és necessari adquirir contínuament nous coneixements degut al caire canviant de la nostra societat.

A continuació hi ha un video que explica de forma més extensa el concepte de "Lifelong learning":







No hay comentarios:

Publicar un comentario